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MeshManager.h

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00001 //------------------------------------------------------------------------------
00002 // Lamp : Open source game middleware
00003 // Copyright (C) 2004  Junpei Ohtani ( Email : junpee@users.sourceforge.jp )
00004 //
00005 // This library is free software; you can redistribute it and/or
00006 // modify it under the terms of the GNU Lesser General Public
00007 // License as published by the Free Software Foundation; either
00008 // version 2.1 of the License, or (at your option) any later version.
00009 //
00010 // This library is distributed in the hope that it will be useful,
00011 // but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
00012 // MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
00013 // Lesser General Public License for more details.
00014 //
00015 // You should have received a copy of the GNU Lesser General Public
00016 // License along with this library; if not, write to the Free Software
00017 // Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
00018 //------------------------------------------------------------------------------
00019 
00020 /** @file
00021  * メッシュマネージャヘッダ
00022  * @author Junpee
00023  */
00024 
00025 #ifndef MESH_MANAGER_H_
00026 #define MESH_MANAGER_H_
00027 
00028 #include <Graphics/Scene/SceneObjectManagerTemplate.h>
00029 #include <Graphics/System/GraphicsDeviceObjectHolder.h>
00030 #include <Graphics/Mesh/RigidMesh.h>
00031 #include <Graphics/Mesh/CharacterMesh.h>
00032 
00033 namespace Lamp{
00034 //------------------------------------------------------------------------------
00035 /**
00036  * メッシュマネージャ
00037  */
00038 class MeshManager : public SceneObjectManagerTemplate<Mesh>{
00039 friend class Scene;
00040 public:
00041     /**
00042      * 剛体メッシュの作成
00043      *
00044      * すでに同じメッシュ名のメッシュが存在するとエラーになります。
00045      * 空文字列を名前に指定するとエラーになります。
00046      * @param meshName メッシュ名
00047      * @return 作成されたメッシュ
00048      */
00049     virtual RigidMesh* createRigidMesh(const String& meshName);
00050 
00051     /**
00052      * キャラクタメッシュの作成
00053      *
00054      * すでに同じメッシュ名のメッシュが存在するとエラーになります。
00055      * 空文字列を名前に指定するとエラーになります。
00056      * @param meshName メッシュ名
00057      * @return 作成されたメッシュ
00058      */
00059     virtual CharacterMesh* createCharacterMesh(const String& meshName);
00060 
00061     //--------------------------------------------------------------------------
00062     /**
00063      * デバイスオブジェクトの初期化
00064      * @return 成功したらtrueを返す
00065      */
00066     virtual bool initializeGraphicsDeviceObjects();
00067 
00068     /**
00069      * デバイスオブジェクトの削除
00070      */
00071     virtual void deleteGraphicsDeviceObjects();
00072 
00073     /**
00074      * デバイスオブジェクトのリストア
00075      * @return 成功したらtrueを返す
00076      */
00077     virtual bool restoreGraphicsDeviceObjects();
00078 
00079     /**
00080      * デバイスオブジェクトの無効化
00081      */
00082     virtual void invalidateGraphicsDeviceObjects();
00083 
00084     //--------------------------------------------------------------------------
00085 protected:
00086     /**
00087      * コンストラクタ
00088      * @param scene シーン
00089      */
00090     MeshManager(Scene* scene);
00091 
00092 };
00093 
00094 //------------------------------------------------------------------------------
00095 } // End of namespace Lamp
00096 #endif // End of MESH_MANAGER_H_
00097 //------------------------------------------------------------------------------

Generated on Wed Mar 16 10:29:33 2005 for Lamp by doxygen 1.3.2