#include <SceneObject.h>
Inheritance diagram for Lamp::SceneObject:
Public Types | |
enum | CopyMask { copyMeshData = 0x1 << 0, copyMaterial = 0x1 << 1, copyTexture = 0x1 << 2, copyPicture = 0x1 << 3 } |
コピーマスク More... | |
Public Member Functions | |
virtual int | getReferenceCount () const=0 |
リファレンスカウントの取得 | |
virtual const String & | getName () const |
名前の取得 | |
virtual Scene * | getScene () const |
シーンの取得 | |
virtual bool | isCamera () const |
カメラかどうか | |
virtual Camera * | castCamera () const |
カメラへのキャスト | |
virtual bool | isSceneNode () const |
シーンノードかどうか | |
virtual SceneNode * | castSceneNode () const |
シーンノードへのキャスト | |
virtual bool | isSceneLeaf () const |
シーンリーフかどうか | |
virtual SceneLeaf * | castSceneLeaf () const |
シーンリーフへのキャスト | |
virtual bool | isLight () const |
ライトかどうか | |
virtual Light * | castLight () const |
ライトへのキャスト | |
virtual bool | isModel () const |
モデルかどうか | |
virtual Model * | castModel () const |
モデルへのキャスト | |
virtual bool | isMesh () const |
メッシュかどうか | |
virtual Mesh * | castMesh () const |
メッシュへのキャスト | |
virtual bool | isMeshData () const |
メッシュデータかどうか | |
virtual MeshData * | castMeshData () const |
メッシュデータへのキャスト | |
virtual bool | isMaterial () const |
マテリアルかどうか | |
virtual Material * | castMaterial () const |
シェーダへのキャスト | |
virtual bool | isTexture () const |
テクスチャかどうか | |
virtual Texture * | castTexture () const |
テクスチャへのキャスト | |
virtual bool | isPicture () const |
ピクチャかどうか | |
virtual Picture * | castPicture () const |
ピクチャへのキャスト | |
Protected Member Functions | |
SceneObject (const String &name, Scene *scene) | |
コンストラクタ | |
virtual | ~SceneObject () |
デストラクタ | |
Protected Attributes | |
String | name_ |
名前 | |
Scene * | scene_ |
シーン |
Definition at line 48 of file SceneObject.h.
|
コピーマスク
Definition at line 73 of file SceneObject.h. |
|
コンストラクタ
Definition at line 253 of file SceneObject.h. |
|
カメラへのキャスト
Definition at line 97 of file SceneObject.h. References isCamera(), and NULL. |
|
ライトへのキャスト
Definition at line 145 of file SceneObject.h. References isLight(), and NULL. Referenced by Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(). |
|
シェーダへのキャスト
Definition at line 209 of file SceneObject.h. References isMaterial(), and NULL. |
|
メッシュへのキャスト
Definition at line 177 of file SceneObject.h. |
|
メッシュデータへのキャスト
Definition at line 193 of file SceneObject.h. References isMeshData(), and NULL. |
|
モデルへのキャスト
Definition at line 161 of file SceneObject.h. References isModel(), and NULL. Referenced by Lamp::CollisionConverter::convertLeaf(), and Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(). |
|
ピクチャへのキャスト
Definition at line 241 of file SceneObject.h. References isPicture(), and NULL. |
|
シーンリーフへのキャスト
Definition at line 129 of file SceneObject.h. References isSceneLeaf(), and NULL. |
|
シーンノードへのキャスト
Definition at line 113 of file SceneObject.h. References isSceneNode(), and NULL. |
|
テクスチャへのキャスト
Definition at line 225 of file SceneObject.h. References isTexture(), and NULL. |
|
|
リファレンスカウントの取得
Implemented in Lamp::Camera, Lamp::Material, Lamp::Mesh, Lamp::MeshData, Lamp::Picture, Lamp::SceneLeaf, Lamp::SceneNode, and Lamp::Texture. |
|
シーンの取得
Definition at line 69 of file SceneObject.h. References scene_. Referenced by Lamp::Picture::destroy(), Lamp::MeshData::destroy(), Lamp::Light::destroy(), Lamp::Texture::recursiveDestroy(), Lamp::SceneNode::recursiveDestroy(), Lamp::Model::recursiveDestroy(), Lamp::Mesh::recursiveDestroy(), and Lamp::Material::recursiveDestroy(). |
|
カメラかどうか
Reimplemented in Lamp::Camera. Definition at line 91 of file SceneObject.h. Referenced by castCamera(). |
|
ライトかどうか
Reimplemented in Lamp::Light. Definition at line 139 of file SceneObject.h. Referenced by castLight(), Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(), Lamp::TextSceneSaver::writeSceneNodeLink(), and Lamp::BinarySceneSaver::writeSceneNodeLink(). |
|
マテリアルかどうか
Reimplemented in Lamp::Material. Definition at line 203 of file SceneObject.h. Referenced by castMaterial(). |
|
メッシュかどうか
Reimplemented in Lamp::Mesh. Definition at line 171 of file SceneObject.h. Referenced by castMesh(). |
|
メッシュデータかどうか
Reimplemented in Lamp::MeshData. Definition at line 187 of file SceneObject.h. Referenced by castMeshData(). |
|
モデルかどうか
Reimplemented in Lamp::Model. Definition at line 155 of file SceneObject.h. Referenced by castModel(), Lamp::CollisionConverter::convertLeaf(), Lamp::SceneLeaf::recursiveDestroy(), Lamp::TextSceneSaver::writeSceneNodeLink(), and Lamp::BinarySceneSaver::writeSceneNodeLink(). |
|
ピクチャかどうか
Reimplemented in Lamp::Picture. Definition at line 235 of file SceneObject.h. Referenced by castPicture(). |
|
シーンリーフかどうか
Reimplemented in Lamp::SceneLeaf. Definition at line 123 of file SceneObject.h. Referenced by castSceneLeaf(). |
|
シーンノードかどうか
Reimplemented in Lamp::SceneNode. Definition at line 107 of file SceneObject.h. Referenced by castSceneNode(). |
|
テクスチャかどうか
Reimplemented in Lamp::Texture. Definition at line 219 of file SceneObject.h. Referenced by castTexture(). |