00001 //------------------------------------------------------------------------------ 00002 // Lamp : Open source game middleware 00003 // Copyright (C) 2004 Junpei Ohtani ( Email : junpee@users.sourceforge.jp ) 00004 // 00005 // This library is free software; you can redistribute it and/or 00006 // modify it under the terms of the GNU Lesser General Public 00007 // License as published by the Free Software Foundation; either 00008 // version 2.1 of the License, or (at your option) any later version. 00009 // 00010 // This library is distributed in the hope that it will be useful, 00011 // but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of 00012 // MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU 00013 // Lesser General Public License for more details. 00014 // 00015 // You should have received a copy of the GNU Lesser General Public 00016 // License along with this library; if not, write to the Free Software 00017 // Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA 00018 //------------------------------------------------------------------------------ 00019 00020 /** @file 00021 * モデルマネージャヘッダ 00022 * @author Junpee 00023 */ 00024 00025 #ifndef MODEL_MANAGER_H_ 00026 #define MODEL_MANAGER_H_ 00027 00028 #include <Graphics/Scene/SceneObjectManagerTemplate.h> 00029 #include <Graphics/Model/StandardModel.h> 00030 #include <Graphics/Model/CharacterModel.h> 00031 00032 namespace Lamp{ 00033 //------------------------------------------------------------------------------ 00034 /** 00035 * モデルマネージャ 00036 */ 00037 class ModelManager : public SceneObjectManagerTemplate<Model>{ 00038 friend class Scene; 00039 public: 00040 /** 00041 * 標準モデルの作成 00042 * 00043 * すでに同じモデル名のモデルが存在するとエラーになります。 00044 * 空文字列を名前に指定するとエラーになります。 00045 * @param modelName モデル名 00046 * @return 作成されたモデル 00047 */ 00048 virtual StandardModel* createStandardModel(const String& modelName); 00049 00050 /** 00051 * キャラクタモデルの作成 00052 * 00053 * すでに同じモデル名のモデルが存在するとエラーになります。 00054 * 空文字列を名前に指定するとエラーになります。 00055 * @param modelName モデル名 00056 * @return 作成されたモデル 00057 */ 00058 virtual CharacterModel* createCharacterModel(const String& modelName); 00059 00060 //-------------------------------------------------------------------------- 00061 protected: 00062 /** 00063 * コンストラクタ 00064 * @param scene シーン 00065 */ 00066 ModelManager(Scene* scene); 00067 00068 }; 00069 00070 //------------------------------------------------------------------------------ 00071 } // End of namespace Lamp 00072 #endif // End of MODEL_MANAGER_H_ 00073 //------------------------------------------------------------------------------