00001 //------------------------------------------------------------------------------ 00002 // Lamp : Open source game middleware 00003 // Copyright (C) 2004 Junpei Ohtani ( Email : junpee@users.sourceforge.jp ) 00004 // 00005 // This library is free software; you can redistribute it and/or 00006 // modify it under the terms of the GNU Lesser General Public 00007 // License as published by the Free Software Foundation; either 00008 // version 2.1 of the License, or (at your option) any later version. 00009 // 00010 // This library is distributed in the hope that it will be useful, 00011 // but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of 00012 // MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU 00013 // Lesser General Public License for more details. 00014 // 00015 // You should have received a copy of the GNU Lesser General Public 00016 // License along with this library; if not, write to the Free Software 00017 // Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA 00018 //------------------------------------------------------------------------------ 00019 00020 /** @file 00021 * マテリアルマネージャヘッダ 00022 * @author Junpee 00023 */ 00024 00025 #ifndef MATERIAL_MANAGER_H_ 00026 #define MATERIAL_MANAGER_H_ 00027 00028 #include <Graphics/Scene/SceneObjectManagerTemplate.h> 00029 #include <Graphics/System/GraphicsDeviceObjectHolder.h> 00030 #include <Graphics/Material/BasicMaterial.h> 00031 00032 namespace Lamp{ 00033 //------------------------------------------------------------------------------ 00034 /** 00035 * マテリアルマネージャ 00036 */ 00037 class MaterialManager : public SceneObjectManagerTemplate<Material>, 00038 public GraphicsDeviceObjectHolder{ 00039 friend class Scene; 00040 public: 00041 /** 00042 * 基本マテリアルの作成 00043 * 00044 * すでに同じマテリアル名のマテリアルが存在するとエラーになります。 00045 * 空文字列を名前に指定するとエラーになります。 00046 * @param materialName マテリアル名 00047 * @return 作成されたマテリアル 00048 */ 00049 virtual BasicMaterial* createBasicMaterial(const String& materialName); 00050 00051 //-------------------------------------------------------------------------- 00052 /** 00053 * デバイスオブジェクトの初期化 00054 * @return 成功したらtrueを返す 00055 */ 00056 virtual bool initializeGraphicsDeviceObjects(); 00057 00058 /** 00059 * デバイスオブジェクトの削除 00060 */ 00061 virtual void deleteGraphicsDeviceObjects(); 00062 00063 /** 00064 * デバイスオブジェクトのリストア 00065 * @return 成功したらtrueを返す 00066 */ 00067 virtual bool restoreGraphicsDeviceObjects(); 00068 00069 /** 00070 * デバイスオブジェクトの無効化 00071 */ 00072 virtual void invalidateGraphicsDeviceObjects(); 00073 00074 protected: 00075 /** 00076 * コンストラクタ 00077 * @param scene シーン 00078 */ 00079 MaterialManager(Scene* scene); 00080 00081 }; 00082 00083 //------------------------------------------------------------------------------ 00084 } // End of namespace Lamp 00085 #endif // End of MATERIAL_MANAGER_H_ 00086 //------------------------------------------------------------------------------