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CameraAnimation.h

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00001 //------------------------------------------------------------------------------
00002 // Lamp : Open source game middleware
00003 // Copyright (C) 2004  Junpei Ohtani ( Email : junpee@users.sourceforge.jp )
00004 //
00005 // This library is free software; you can redistribute it and/or
00006 // modify it under the terms of the GNU Lesser General Public
00007 // License as published by the Free Software Foundation; either
00008 // version 2.1 of the License, or (at your option) any later version.
00009 //
00010 // This library is distributed in the hope that it will be useful,
00011 // but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
00012 // MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
00013 // Lesser General Public License for more details.
00014 //
00015 // You should have received a copy of the GNU Lesser General Public
00016 // License along with this library; if not, write to the Free Software
00017 // Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
00018 //------------------------------------------------------------------------------
00019 
00020 /** @file
00021  * カメラアニメーションヘッダ
00022  * @author Junpee
00023  */
00024 
00025 #ifndef CAMERA_ANIMATION_H_
00026 #define CAMERA_ANIMATION_H_
00027 
00028 #include <Animation/System/ObjectAnimation.h>
00029 #include <Animation/Camera/CameraAnimationData.h>
00030 
00031 namespace Lamp{
00032 
00033 class Camera;
00034 
00035 //------------------------------------------------------------------------------
00036 /**
00037  * カメラアニメーション
00038  */
00039 class CameraAnimation : public ObjectAnimation{
00040 friend class AnimationManager;
00041 public:
00042     //--------------------------------------------------------------------------
00043     // アニメーションデータ
00044     //--------------------------------------------------------------------------
00045     /**
00046      * アニメーションデータの取得
00047      * @return アニメーションデータ
00048      */
00049     virtual AnimationData* getAnimationData(){ return animationData_; }
00050 
00051     /**
00052      * アニメーションデータの取得
00053      * @return アニメーションデータ
00054      */
00055     virtual const AnimationData* getAnimationData() const{
00056         return animationData_;
00057     }
00058 
00059     //--------------------------------------------------------------------------
00060     // カメラアニメーションデータ
00061     //--------------------------------------------------------------------------
00062     /**
00063      * カメラアニメーションデータの設定
00064      * @param animationData カメラアニメーションデータ
00065      */
00066     virtual void setCameraAnimationData(CameraAnimationData* animationData){
00067         if(animationData_ != NULL){ animationData_->removeReference(); }
00068         animationData_ = animationData;
00069         if(animationData_ != NULL){ animationData_->addReference(); }
00070     }
00071 
00072     /**
00073      * カメラアニメーションデータの取得
00074      * @return カメラアニメーションデータ
00075      */
00076     virtual CameraAnimationData* getCameraAnimationData(){
00077         return animationData_;
00078     }
00079 
00080     /**
00081      * カメラアニメーションデータの取得
00082      * @return カメラアニメーションデータ
00083      */
00084     virtual const CameraAnimationData* getCameraAnimationData() const{
00085         return animationData_;
00086     }
00087 
00088     //--------------------------------------------------------------------------
00089     // バインド
00090     //--------------------------------------------------------------------------
00091     /**
00092      * バインド
00093      * @param scene バインド対象シーン
00094      * @return 成功すればtrue
00095      */
00096     virtual bool bind(Scene* scene);
00097 
00098     /**
00099      * バインド
00100      * @param camera バインド対象カメラ
00101      * @return 成功すればtrue
00102      */
00103     virtual bool bind(Camera* camera);
00104 
00105     /**
00106      * バインド解除
00107      */
00108     virtual void unbind(){ target_ = NULL; }
00109 
00110     /**
00111      * ターゲットの取得
00112      * @return ターゲット
00113      */
00114     virtual Camera* getTarget() const{ return target_; }
00115 
00116     //--------------------------------------------------------------------------
00117     // アニメーション
00118     //--------------------------------------------------------------------------
00119     /**
00120      * アニメーション
00121      * @param deltaTime デルタタイム
00122      * @param mask アニメーションマスク
00123      * @return アニメーションが終了していればtrue
00124      */
00125     virtual bool animate(float deltaTime, AnimationMask mask);
00126 
00127     //--------------------------------------------------------------------------
00128     // コピー
00129     //--------------------------------------------------------------------------
00130     /**
00131      * コピー
00132      * @param dataCopyMask データコピーマスク
00133      * @return コピーされたアニメーション
00134      */
00135     virtual Animation* copy(DataCopyMask dataCopyMask = copyNone) const{
00136         return copyCameraAnimation(dataCopyMask);
00137     }
00138 
00139     /**
00140      * カメラアニメーションのコピー
00141      * @param dataCopyMask データコピーマスク
00142      * @return コピーされたアニメーション
00143      */
00144     virtual CameraAnimation* copyCameraAnimation(
00145         DataCopyMask dataCopyMask = copyNone) const;
00146 
00147     //--------------------------------------------------------------------------
00148     // RTTI
00149     //--------------------------------------------------------------------------
00150     /**
00151      * カメラアニメーションかどうか
00152      * @return カメラアニメーションならtrue
00153      */
00154     virtual bool isCameraAnimation() const{ return true; }
00155 
00156     //--------------------------------------------------------------------------
00157 protected:
00158     /**
00159      * コンストラクタ
00160      * @param name 名前
00161      * @param manager アニメーションマネージャ
00162      */
00163     CameraAnimation(String name, AnimationManager* manager);
00164 
00165     /**
00166      * デストラクタ
00167      */
00168     virtual ~CameraAnimation();
00169 
00170 private:
00171     // アニメーションデータ
00172     CameraAnimationData* animationData_;
00173     // ターゲット
00174     Camera* target_;
00175 
00176 };
00177 
00178 //------------------------------------------------------------------------------
00179 } // End of namespace Lamp
00180 #endif // End of CAMERA_ANIMATION_H_
00181 //------------------------------------------------------------------------------
00182 

Generated on Wed Mar 16 10:29:28 2005 for Lamp by doxygen 1.3.2