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TranslationCharacterMesh.h

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00001 //------------------------------------------------------------------------------
00002 // Lamp : Open source game middleware
00003 // Copyright (C) 2004  Junpei Ohtani ( Email : junpee@users.sourceforge.jp )
00004 //
00005 // This library is free software; you can redistribute it and/or
00006 // modify it under the terms of the GNU Lesser General Public
00007 // License as published by the Free Software Foundation; either
00008 // version 2.1 of the License, or (at your option) any later version.
00009 //
00010 // This library is distributed in the hope that it will be useful,
00011 // but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
00012 // MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
00013 // Lesser General Public License for more details.
00014 //
00015 // You should have received a copy of the GNU Lesser General Public
00016 // License along with this library; if not, write to the Free Software
00017 // Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
00018 //------------------------------------------------------------------------------
00019 
00020 /** @file
00021  * 変換キャラクタメッシュヘッダ
00022  * @author Junpee
00023  */
00024 
00025 #ifndef TRANSLATION_CHARACTER_MESH_H_
00026 #define TRANSLATION_CHARACTER_MESH_H_
00027 
00028 #include <Translator/Mesh/TranslationMesh.h>
00029 #include <Core/Container/ArrayList.h>
00030 
00031 namespace Lamp{
00032     class Mesh;
00033 }
00034 
00035 namespace LampForMaya{
00036 
00037 //------------------------------------------------------------------------------
00038 /**
00039  * 変換キャラクタメッシュ
00040  */
00041 class TranslationCharacterMesh : public TranslationMesh{
00042 friend class TranslationMeshManager;
00043 public:
00044     /**
00045      * デストラクタ
00046      */
00047     virtual ~TranslationCharacterMesh();
00048 
00049     /**
00050      * キャラクタメッシュかどうか
00051      * @return キャラクタメッシュならtrue
00052      */
00053     virtual bool isCharacterMesh() const{ return true; }
00054 
00055     //--------------------------------------------------------------------------
00056     /**
00057      * 論理チェック
00058      * @return 成功すればtrue
00059      */
00060     virtual bool logicalCheck();
00061 
00062     //--------------------------------------------------------------------------
00063     /**
00064      * Lampへの変換
00065      * @param scene シーン
00066      * @return 成功すればtrue
00067      */
00068     virtual bool convertToLamp(Scene* scene);
00069 
00070     //--------------------------------------------------------------------------
00071     /**
00072      * インデックスの追加
00073      * @param index 追加するインデックス
00074      */
00075     virtual void addIndex(int index){ indices_.add(index); }
00076 
00077     /**
00078      * ウェイトの設定
00079      * @param boneCount ボーン数
00080      * @param weights ウェイト
00081      * @param weightCounts 各頂点のウェイト数
00082      */
00083     virtual bool setWeights(
00084         int boneCount, float* weights, int* weightCounts);
00085 
00086 protected:
00087     /**
00088      * コンストラクタ
00089      * @param initializeName 初期化する名前
00090      */
00091     TranslationCharacterMesh(const String& initializeName);
00092 
00093     /**
00094      * キャラクタメッシュへの変換
00095      * @param scene シーン
00096      * @return メッシュ
00097      */
00098     virtual Mesh* convertCharacterMesh(Scene* scene);
00099 
00100 private:
00101     // コピーコンストラクタの隠蔽
00102     TranslationCharacterMesh(const TranslationCharacterMesh& copy);
00103 
00104     // 代入コピーの隠蔽
00105     void operator =(const TranslationCharacterMesh& copy);
00106 
00107     // インデックス配列
00108     ArrayList<int> indices_;
00109     // 最大ウェイト数
00110     int maxWeightCount_;
00111     // ウェイト
00112     float* weights_;
00113     // ボーンインデックス
00114     int* boneIndices_;
00115 };
00116 
00117 //------------------------------------------------------------------------------
00118 } // End of namespace LampForMaya
00119 #endif // End of TRANSLATION_CHARACTER_MESH_H_
00120 //------------------------------------------------------------------------------

Generated on Wed Mar 16 10:29:55 2005 for LampForMaya by doxygen 1.3.2