Main Page | Namespace List | Class Hierarchy | Alphabetical List | Compound List | File List | Compound Members | File Members

LampForMaya::TranslationLight Class Reference

変換ライト More...

#include <TranslationLight.h>

Inheritance diagram for LampForMaya::TranslationLight:

LampForMaya::TranslationAmbientLight LampForMaya::TranslationDirectionalLight LampForMaya::TranslationPointLight List of all members.

Public Member Functions

virtual ~TranslationLight ()
 デストラクタ

virtual bool analyze ()=0
 分析

virtual bool convertToLamp (Scene *scene)=0
 Lampへの変換.

virtual MObject getObject () const
 オブジェクトの取得

virtual String getName () const
 名前の取得

virtual bool isAmbientLight () const
 アンビエントライトかどうか

virtual TranslationAmbientLightcastAmbientLight () const
 アンビエントライトへのキャスト

virtual bool isDirectionalLight () const
 ディレクショナルライトかどうか

virtual TranslationDirectionalLightcastDirectionalLight () const
 ディレクショナルライトへのキャスト

virtual bool isPointLight () const
 ポイントライトかどうか

virtual TranslationPointLightcastPointLight () const
 ポイントライトへのキャスト


Protected Member Functions

 TranslationLight (const MDagPath &initializeDagPath, const String &initializeName)
 コンストラクタ

virtual bool analyzeLight ()
 ライトの分析

virtual float calcRange (int decayRate)
 レンジの計算


Protected Attributes

MDagPath dagPath_
 Dagパス.

MObject object_
 オブジェクト

String name_
 名前

Color3f color_
 ライトカラー

Color3f exportColor_
 出力カラー

float intensity_
 ライト強度

int lightMask_
 ライトマスク

bool visibility_
 表示フラグ


Static Protected Attributes

float minimumLightPower = 256.f / 16.f
 最小ライト強度


Friends

class TranslationLightManager

Detailed Description

変換ライト

Definition at line 42 of file TranslationLight.h.


Constructor & Destructor Documentation

LampForMaya::TranslationLight::TranslationLight const MDagPath &  initializeDagPath,
const String &  initializeName
[protected]
 

コンストラクタ

Parameters:
initializeDagPath 初期化するDagパス
initializeName 初期化する名前

Definition at line 35 of file TranslationLight.cpp.

References dagPath_, MayaStatusCheck, and object_.


Member Function Documentation

virtual bool LampForMaya::TranslationLight::analyze  )  [pure virtual]
 

分析

Returns:
成功すればtrue

Implemented in LampForMaya::TranslationAmbientLight, LampForMaya::TranslationDirectionalLight, and LampForMaya::TranslationPointLight.

Referenced by LampForMaya::TranslationLightManager::analysisLight().

virtual float LampForMaya::TranslationLight::calcRange int  decayRate  )  [inline, protected, virtual]
 

レンジの計算

Parameters:
decayRate 減衰率
Returns:
レンジ

Definition at line 152 of file TranslationLight.h.

References exportColor_, and minimumLightPower.

Referenced by LampForMaya::TranslationPointLight::convertToLamp().

virtual TranslationAmbientLight* LampForMaya::TranslationLight::castAmbientLight  )  const [inline, virtual]
 

アンビエントライトへのキャスト

Returns:
アンビエントライト。型が違えばNULLを返す。

Definition at line 88 of file TranslationLight.h.

References isAmbientLight().

virtual TranslationDirectionalLight* LampForMaya::TranslationLight::castDirectionalLight  )  const [inline, virtual]
 

ディレクショナルライトへのキャスト

Returns:
ディレクショナルライト。型が違えばNULLを返す。

Definition at line 106 of file TranslationLight.h.

References isDirectionalLight().

virtual TranslationPointLight* LampForMaya::TranslationLight::castPointLight  )  const [inline, virtual]
 

ポイントライトへのキャスト

Returns:
ポイントライト。型が違えばNULLを返す。

Definition at line 124 of file TranslationLight.h.

References isPointLight().

virtual bool LampForMaya::TranslationLight::convertToLamp Scene *  scene  )  [pure virtual]
 

Lampへの変換.

Parameters:
scene シーン
Returns:
成功すればtrue

Implemented in LampForMaya::TranslationAmbientLight, LampForMaya::TranslationDirectionalLight, and LampForMaya::TranslationPointLight.

Referenced by LampForMaya::TranslationLightManager::convertToLamp().

virtual String LampForMaya::TranslationLight::getName  )  const [inline, virtual]
 

名前の取得

Returns:
名前

Definition at line 73 of file TranslationLight.h.

References name_.

virtual MObject LampForMaya::TranslationLight::getObject  )  const [inline, virtual]
 

オブジェクトの取得

Returns:
オブジェクト

Definition at line 67 of file TranslationLight.h.

References object_.

Referenced by LampForMaya::TranslationLightManager::analysisLight().

virtual bool LampForMaya::TranslationLight::isAmbientLight  )  const [inline, virtual]
 

アンビエントライトかどうか

Returns:
アンビエントライトならtrue

Reimplemented in LampForMaya::TranslationAmbientLight.

Definition at line 82 of file TranslationLight.h.

Referenced by castAmbientLight().

virtual bool LampForMaya::TranslationLight::isDirectionalLight  )  const [inline, virtual]
 

ディレクショナルライトかどうか

Returns:
ディレクショナルライトならtrue

Reimplemented in LampForMaya::TranslationDirectionalLight.

Definition at line 100 of file TranslationLight.h.

Referenced by castDirectionalLight().

virtual bool LampForMaya::TranslationLight::isPointLight  )  const [inline, virtual]
 

ポイントライトかどうか

Returns:
ポイントライトならtrue

Reimplemented in LampForMaya::TranslationPointLight.

Definition at line 118 of file TranslationLight.h.

Referenced by castPointLight().


The documentation for this class was generated from the following files:
Generated on Wed Mar 16 10:29:57 2005 for LampForMaya by doxygen 1.3.2