From BlenderWiki
BlenderWikiから

Jump to:
以下のことのためにジャンプする。
navigation
ナビゲーション
,
search
検索
This page documents Blender 2.5 features, if you're looking for Blender 2.4x doc please read Doc:Manual or Doc:Tutorials .
このページはBlender2.5の特徴をドキュメント化したものです。Blender2.4xのドキュメントをお探しならば、Doc:ManualかDoc:Tutorialsを読んでください。


[ edit ] Weighted creases for subdivision surfaces
下位区分の表面のための荷重している折り目

Mode:
モード:
Edit Mode
編集モード
(Mesh)
(かみ合う)

Panel:
パネル:
3D View → Transform Properties
3D視点→変換の特性

Menu:
メニュー:
Mesh Edges Crease Subsurf
メッシュ→縁→はSubsurfに折り目を付けさせる。

[ edit ] Description
記述

Weighted edge creases for subdivision surfaces allows you to change the way Subsurf subdivides the geometry to give the edges a smooth or sharp appearance.
下位区分の表面のための荷重している縁の折り目で、あなたはSubsurfが滑らかであるか急激な外観を縁に与えるために幾何学を細分する方法を変えることができる。

[ edit ] Options
オプション

The crease weight of selected edges can be changed using Transform Properties ( N ) and change the Median Transform slider.
選択された縁の折り目の重さは、Transform Properties(N)を使用することで変えられて、Median Transformスライダーを変えることができる。
A higher value makes the edge “stronger” and more resistant to subsurf.
より高い値で、「副-サーフ」に「より強く」縁をより抵抗力がある。
Another way to remember it is that the weight refers to the edge’s sharpness.
それを思い出す別の方法は、重さが縁の鋭さについて言及するということである。
Edges with a higher weight will be deformed less by subsurf.
より高い重りがある縁は「副-サーフ」によってそれほど変形されない。
Recall that the subsurfed shape is a product of all intersecting edges, so to make the edges of an area sharper, you have to increase the weight of all the surrounding edges.
領域の縁をより鋭くするようにすべての周囲の縁の重さを増加させなければならないように副サーフィンされた形が縁に交差するすべての製品であると思い出す。

Retrieved from " http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Modeling/Meshes/Subdivision_Surfaces "
" http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Modeling/Meshes/Subdivision_Surfaces "から、検索される。