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This page documents Blender 2.5 features, if you're looking for Blender 2.4x doc please read Doc:Manual or Doc:Tutorials .
このページはBlender2.5の特徴をドキュメント化したものです。Blender2.4xのドキュメントをお探しならば、Doc:ManualかDoc:Tutorialsを読んでください。


[ edit ] Introduction
はじめに

With version 2.5, Blender has made tremendous improvements in nearly every major area of the software, including its interface, modeling and animation work flows, tools, and python API.
バージョン2.5で、Blenderはインタフェース、モデル、アニメーション仕事流れ、ツール、およびニシキヘビAPIを含むソフトウェアのほとんどあらゆる主要分野で物凄い改良をした。
It is the result of careful study of use cases, years of community input and collaboration, and a complete reorganization and re-write of the software's source code.
それは、ソフトウェアのソースコードのケース、何年もの共同体が入力した使用と共同作業の慎重な研究の結果と、完全再構成と書き直しである。
As such, is one of the most important projects the software has undergone to date.
そのようなものがソフトウェアがこれまで受けた中で最も重要なプロジェクトの1つであるので。

This page explains the most salient differences between Blender 2.4 and Blender 2.5.
このページでは、Blender2.4とBlender2.5の最も顕著な違いについて説明する。
It isn't an exhaustive list of new functionality (it would be too long!) but instead serves as a concise primer to the evolution of 2.5 and its major improvements over previous versions.
それは、新しい機能性(それは長過ぎる!)に関する完全なりストではなく、代わりに2.5の発展への簡潔な入門書としてのサーブと旧バージョンの上のその全面的な改良である。

[ edit ] Interface
インタフェース

[ edit ] New User Interface
新しいユーザーインタフェース

The Blender User Interface is based on 3 principles:
Blender User Interfaceは3つの原則に基づいている:

  1. Non Overlapping  :
    非の重なること:
    The UI permits you to view all relevant options and tools at a glance without pushing or dragging windows around.
    UIは、あなたが一目周囲でウィンドウを押さずに、またはドラッグせずにすべての関連オプションとツールを見るのを可能にする。
  2. Non Blocking  :
    非ブロッキング:
    Tools and interface options do not block the user from any other parts of Blender.
    ツールとインタフェース・オプションはBlenderのいかなる他の部分からもユーザを妨げない。
    Blender doesn't pop up requesters that require the user to fill in data before things execute.
    Blenderはデータでいっぱいになる、ものが処刑するユーザを必要とするリクエスタを打ち上げしない。
  3. Non Modal  :
    非様式:
    User input should remain as consistent and predictable as possible without changing commonly used methods (mouse, keyboard) on the fly.
    進行中の一般的に使用されたメソッド(マウス、キーボード)を変えずに、ユーザ入力はできるだけ一貫していて予測できたままで残るべきである。

The User Interface has been reorganized.
User Interfaceは再編成された。
Old Buttons Windows are now Properties .
現在、古いButtons WindowsはPropertiesである。
Properties present data to users.
特性はユーザにデータを提示する。
Everything you see in the Properties can be animated, driven, and freely changed by the user.
Propertiesの見るすべてが、アニメで、駆動で、ユーザは自由に変えることができる。
This means there are no tools here.
これは、ツールが全くここにないことを意味する。
These go to the new Toolbar of the different editors (like 3D view).
これらは異なったエディタ(三次元ビューのような)の新しいToolbarに行く。

Starting at the top level, the Properties editor contains a list of tabs.
トップ・レベルで始まって、Propertiesエディタはタブのリストを含む。
The list of tabs themselves are organized so that the most general controls appear on the left (Render Properties), while more fine-grained controls (Object>Mesh>Material>Texture) appear on the right, following reading direction.
タブ自体のリストが組織化されているので、最も一般的なコントロールは左に現れる(Propertiesをレンダリングする)、きめ細かにより粒状のコントロール(オブジェクト>Mesh>Material>Texture)は正しくて、次の読み方向に現れるが。
Furthermore, available tabs depend on the selection (i.e. Mesh options are different from Camera options).
その上、利用可能なタブは選択による(すなわち、MeshオプションはCameraオプションと異なっている)。

Read more about new UI design rules ≫
新しいUI設計ルール≫に関してもう少し読む。

Read more about 2.5 UI Paradigms ≫
約2.5UI Paradigms≫をもう少し読む。

Read more about new properties panel ≫
新しい特性のパネル≫に関してもう少し読む。

[ edit ] Multi-screen
マルチ・スクリーン

With its new Window Manager, Blender allows configuration of multiple windows/screens which is useful for multi-screen setups.
新しいWindowマネージャと共に、Blenderはマルチ・スクリーン・セットアップの役に立つ連窓/スクリーンの構成を許す。
As with the main window, each new window can be subdivided into areas.
メインウィンドウなら、それぞれの新しいウィンドウを領域に細分できる。

[ edit ] Customizable
はカスタマイズ可能である。

The UI is more flexible than it was in 2.4x.
2.4xではUIはそれよりフレキシブルである。
Thanks to the new python API, it is possible to customize the interface and change the place of panels or buttons.
新しいニシキヘビAPIのおかげで、インタフェースをカスタム設計して、パネルかボタンの場所を変えるのは、可能である。
Most of the interface uses python scripts available in the /.blender/scripts/ui/ folder so you can edit them easily and make your own Blender interface.
容易にそれらを編集して、あなた自身のBlenderインタフェースを作ることができるように、インタフェースの大部分は/.blender/scripts/ui/フォルダで利用可能なニシキヘビ・スクリプトを使用する。

Thanks to this new python API, it is easier for the developer to integrate scripts in the Blender interface (like render engine, tools, import/export scripts...).
この新しいニシキヘビAPIのおかげで、開発者がBlenderインタフェースでスクリプトを統合するのは、より簡単である(同類がエンジンをレンダリングする、ツール、と輸入/輸出は原稿を書く…)。

ToDo Read more about new python API ≫
さらに新しいニシキヘビAPI≫の周りのToDo Read

Furthermore, Blender 2.5 includes a new Keymap Editor .
その上、Blender2.5は新しいKeymap Editorを含んでいる。
Hotkey/mouse definitions are grouped together in 'key maps'.
Hotkey/マウス定義は'概念図'で一緒に分類される。
For each editor in Blender as well as for all modes or modal tools like transform, there are multiple key maps.
変換のようなBlenderの各エディタとすべてのモードか様式のツールのために、複数の概念図がある。
Customizing the keys is done by making a local copy of the default map and then editing all the options you'd like to have.
キーは、デフォルト地図のローカルのコピーを作って、次に、欲しいすべてのオプションを編集することによって、カスタム設計される。
The default key maps will always be unaltered and available to use.
デフォルト・キー地図は、使用するためにいつも変更のなくて、利用可能になる。

[ edit ] Animation system
アニメーション・システム

[ edit ] Everything is animatable !
すべてが「活気づけ-可能」である!

In Blender 2.5 every property can be animated from the output image size to the modifiers options.
Blender2.5では、出力画像寸法からModifier(モディファイア)オプションまであらゆる特性を活気づけることができる。
Now you can set keys on every editor :
今、すべてのエディタにキーをけしかけることができる:
3D view, video sequence editor, Node editor (material, texture, composite)...
三次元ビュー、動画像列エディタ、Nodeエディタ(材料、織地、合成物)…
This new system is called Animato .
この新しいシステムはAnimatoと呼ばれる。

Read more about Animato ≫
Animato≫に関してもう少し読む。

[ edit ] Dope sheet and graph editor
競馬情報紙とグラフ・エディタ

The IPO Curves Editor, Action Editor, and NLA Editor have been rebuilt into the Dope Sheet and Graph Editor (generic name used also in Maya).
IPO Curves Editor、Action Editor、およびNLA EditorはDope SheetとGraph Editor(また、マヤ族で使用される総称)に再建された。

The "Action Editor" has been extended to become a full Dope Sheet, allowing control over multiple actions at once, grouping per type, and better access to shape keys.
タイプ単位で分類して、すぐに複数の動作のコントロールを許して、完全なDope Sheetになって、キーに形によりよくアクセスするために「動作エディタ」を広げてある。

Blender's new animation system also allows the addition of a Function Curve to any property.
また、Blenderの新しいアニメーション・システムはどんな特性にもFunction Curveの追加を許容する。
The new Graph Editor (formerly Ipo Curve Editor) enables viewing, browsing and editing of any collection of function curves, including all the curves of an entire scene!
新しいGraph Editor(以前Ipo Curve Editor)は機能カーブのどんな収集の見る、ブラウジング、および編集も可能にする、全体の場面のすべてのカーブを含んでいる!

Watch this character animation ≫
このキャラクタ・アニメーション≫を見る。

[ edit ] New functions
新しい機能

[ edit ] Search tool
検索ツール

Blender 2.5 integrates a search tool which permits you to find a function by entering its name (or a part of it).
Blender2.5はあなたが記帳することによって機能を見つけるのを可能にする検索ツール(または、それの一部)を統合する。
Just hit Spacebar where you want to search and the menu will appear.
ただ探したいSpacebarを打つ、そして、メニューは現れる。
It is also available at the top of the Blender screen.
また、それもBlenderスクリーンの先端で利用可能である。

[ edit ] File browser improvements
ファイル・ブラウザ改良

The old file browser and Image browser have been linked into a single powerful browser.
食えない奴ブラウザとImageブラウザは単独の強力なブラウザにリンクされた。
Files can be displayed as lists or thumbnails, and a new filter permits selection of which file types you want to show in the browser.
リストかサムネイルとしてファイルを表示できる、そして、新しいフィルタはブラウザでどのファイルの種類を示したいかに関する選択を可能にする。

A side bar has also been added where you can see your disks, the most recent folder used, and a new function lets you create bookmarks !
また、サイド・バーはあなたのディスク、最新のフォルダが使用されているのを見ることができるところで言い足された、そして、新しい機能はあなたがブックマークを作成するのを貸す!

[ edit ] Python API
ニシキヘビAPI

Now based on Python 3.1
現在、パイソン3.1に基づいている。

[ edit ] Watch this page on video !
ビデオの上にこのページを見る!

This page has been made on video.
このページはビデオの上に作られている。
You can watch it on YouTube !
ユーチューブでそれを見ることができる!

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