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Introduction
はじめに
Using Blender, you create a world that exists in four dimensions:
Blenderを使用して、4つの寸法で存在する世界を創設する:
-
Left-right, commonly called the “
x
” axis.
正当で左、一般的に「x」軸と呼ばれる。
-
Forward-backward, commonly called the “
y
” axis.
前進の後方で、一般的に「y」軸と呼ばれる。
-
Up-down, commonly called the “
z
” axis.
一般的に「z」軸と呼ばれる、上下。
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Time-sensitive, through animated objects, materials, and motion captured in frames.
時間フレームで得られた、動く物、材料、および動きで敏感である。
The problem is, you have a two-dimensional computer screen in front of you!
問題はあなたの正面に二次元コンピュータ・スクリーンを持っているということである!
Your mouse can only move left-right and up-down.
あなたのマウスは左権利と上下を動かすことができるだけである。
You cannot go back in time, and you can’t literally reach out into the screen and grab an object and move it somewhere else (although I did see a scary movie once where the guy reached through a mirror, but that’s another story).
過去にさかのぼることができないで、他のどこかに文字通りスクリーンに手を伸ばして、物をつかんで、それを動かすことができない(私は奴が鏡を通して達したが、それが別問題であるところで一度恐ろしい映画を見たが)。
Instead, you have to tell Blender to do it for you.
代わりに、あなたのためにそれをするようにBlenderに言わなければならない。
This section tells you how to navigate around in your virtual world using the unique Blender interface.
このセクションはあなたの仮想世界使用におけるユニークなBlenderインタフェースの周りでナビゲートする方法をあなたに教える。
Have a nice trip !
楽しい旅行をする!
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