From BlenderWiki
BlenderWikiから

Jump to:
以下のことのためにジャンプする。
navigation
ナビゲーション
,
search
検索
This page documents Blender 2.5 features, if you're looking for Blender 2.4x doc please read Doc:Manual or Doc:Tutorials .
このページはBlender2.5の特徴をドキュメント化したものです。Blender2.4xのドキュメントをお探しならば、Doc:ManualかDoc:Tutorialsを読んでください。


[ edit ] Arranging frames
フレームをアレンジする。

Blender uses a novel screen-splitting approach to arrange window frames.
Blenderは、斬新なスクリーン分割法を使用し、ウィンドウ・フレームをアレンジします。
The application window is always a rectangle on your desktop.
デスクトップ上にアプリケーション・ウィンドウは長方形で表示されます。
Blender divides it up into a number of re-sizable window frames.
Blenderはそれを多くのリサイズ可能なウィンドウ・フレームに分割します。
A window frame contains the workspace for a particular type of window, like a 3D View window, or an Outliner.
3D ViewウィンドウまたはOutliner Window(アウトライナー・ウィンドウ)のような特定のタイプのウィンドウのため、ウィンドウ・フレームはワークスペースを含んでます。
The idea is that you split up that big application window into any number of smaller (but still rectangular) non-overlapping window frames.
それは、大きいアプリケーション・ウィンドウを幾つもの小さな(長方形の)重ならないウィンドウ・フレームに分けるという考え方です。
That way, each window is always fully visible, and it is very easy to work in one window and hop over to work in another.
そのように、それぞれのウィンドウはいつも完全に表示されており、あるウィンドウで作業したり、別のウィンドウで作業したり、ウィンドウをまたがって作業することが非常に簡単です。

[ edit ] Maximizing a window frame
ウィンドウ・フレームを最大にする。

You can maximize a window frame to fill the whole application window with the View Toggle Full Screen menu entry.
View Toggle Full Screenでウィンドウ・フレームを最大にし、アプリケーション・ウィンドウ全体にウィンドウ・フレームを広げることができます。
To return to normal size, use again View Toggle Full Screen .
元のサイズに戻すためには、もう一度View Toggle Full Screenを使用します。
A quicker way to achieve this is to use Shift Space , Ctrl or Ctrl to toggle between maximized and framed windows. 
これはShift Space , Ctrl またはCtrl を使うことで、「ウィンドウを最大化」と「ウィンドウを元に戻す」の切り替えをより素早く行うことができます。
NOTE:
注意:
The window your mouse is currently hovering over is the one that will be maximized using the keyboard shortcuts.
キーボード・ショートカットを使用することで最大にされるウィンドウは、あなたのマウスが現在乗っているウィンドウです。

[ edit ] Splitting a window frame
ウィンドウ・フレームを分ける。

In the upper right hand corner of a window is the window splitter widget, and it looks like a little ridged thumb grip.
ウィンドウの右上側の角にある三角(右図の黄色の線で囲まれた部分)はsplitter widget(スプリッタ・ウィジェット)です。
It both splits and combines window panes.
それは、ウィンドウを分割したり、結合したりします。
When you hover over it, your cursor will change to a cross.
splitter widget(スプリッタ・ウィジェット)をマウスオーバーすると、あなたのカーソルは十字に変化します。
LMB ファイルする: テンプレート-LMB.pngand drag it to the left to split the pane vertically, or downward to split it horizontally.
それを左にLMB ファイルする: テンプレート-LMB.pngでドラッグすると垂直にウィンドウが分割され、下向きにドラッグすると水平にウィンドウが分割されます。

[ edit ] Joining two frames
2つのフレームを結合する。

In order to merge two window frames, they must be the same dimension in the direction you wish to merge.
2つのウィンドウ・フレームを結合するためには、結合したい方向に対してそれらが同じ大きさでなければなりません。
For example, if you want to combine two window frames that are side-by-side, they must be the same height.
例えば、横に並列している2つのウィンドウ・フレームを結合したいなら、それらは同じ高さでなければなりません。
If the one on the left is not the same as the one on the right, you will not be able to combine them horizontally.
左の高さが右の高さと同じでないと、水平にそれらを結合できません。
This is so that the combined window space results in a rectangle.
これは、結合した後のウィンドウ・スペースが長方形でなければならないためです。
The same rule holds for joining two window frames that are stacked on top of one another;
同じルールは、上下に分割された2つのウィンドウ・フレームを接合する場合でも成立します。
they must both have the same width.
それらは両方、同じ横幅でなければなりません。
If the one above is split vertically, you must first merge those two, and then join the bottom one up to the upper one.
もし上のものを垂直に分割すれば、まず最初に、分割したそれら2つを結合してから、次にその結合した上部のものと下部のものを結合しなければなりません。

To merge the current window with the one above it (in the picture the properties window is merged "over" the Outliner), hover the mouse pointer over the window splitter . When the pointer changes to a cross, LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png click and drag up to begin the process of combining.
現在のウィンドウをその上のウィンドウに結合するためには、window splitter(ウィンドウ・スプリッタ)をマウスオーバーし、 ポインタが十字に変わる時、LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png でドラッグして、結合プロセスを開始する。(右図ではプロパティウィンドウが、“上の"Outliner Window(アウトライナー・ウィンドウ)と結合しようとしている)。
The upper window will get a little darker, overlaid with an arrow pointing up.
上側のウィンドウが少し暗くなり、その上に上を向いた矢印が表示される。
This indicates that the lower (current) frame will "take over" that darkened frame space.
これは、下側(現在の)のフレームがその暗くなったフレーム・スペースを「引き継ぐ」ことを示す。
Let go of the LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png  to merge.
結合するために LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png  を放してください。
If you want the reverse to occur, move your mouse cursor back into the original (lower) frame, and it will instead get the arrow overlay.
逆のことがしたいなら、オリジナル(下側の)のフレームの方にマウス・カーソルをドラッグしながら戻してください。下向きの矢印が下側のフレーム上に表示されるでしょう。

In the same way, windows may be merged left to right or vice versa.
同様に、ウィンドウは左から右に結合されます。その逆もまた同様です。

If you press Esc before releasing the mouse, the operation will be aborted.
LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png ドラッグを放す前にEscを押すと、その作業は中止されます。

[ edit ] Changing frame size
フレーム・サイズを変えること。

You can resize window frames by dragging their borders with LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png
ウィンドウ・フレームの境界をLMB ファイルする: テンプレート-LMB.png ドラッグすることによって、ウィンドウ・フレームをリサイズすることができます。
Simply move your mouse cursor over the border between two frames until it changes to a double-headed arrow, and then click and drag.
マウス・カーソルが二重頭の矢に変化するまで、2個のフレームの間の境界の上でマウス・カーソルを動かし、変わったら、ドラッギングします。



If you have any question about this page topics, please leave a message in the discussion page .
何かこのページ話題に関する質問がありましたら議論ページのメッセージを残す。

Please report any problems editing or creating these pages:
これらのページを編集するか、または作成することにおけるどんな問題も報告する:
Missing images in this page
このページのなくなったイメージ
,
Broken links in this page .
このページのリンク切れ。
Thanks!
ありがとうございます!


Retrieved from " http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Interface/Window_system/Arranging_frames "
" http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Interface/Window_system/Arranging_frames "から、検索される。