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This page documents Blender 2.5 features, if you're looking for Blender 2.4x doc please read Doc:Manual or Doc:Tutorials .
このページはBlender2.5の特徴をドキュメント化したものです。Blender2.4xのドキュメントをお探しならば、Doc:ManualかDoc:Tutorialsを読んでください。


[ edit ]

Description
記述

Network renderer from inside Blender
Blenderの中からのネットワーク・レンダラー

Goals:
目標:

  • Transparency
    透明性
  • Flexibility
    柔軟性

[ edit ] Download
ダウンロードする。

In 2.5
2.5で
(svn trunk)
(svnトランク)

[ edit ] Instructions
指示

[ edit ] GUI
GUI

[ edit ] Master
マスター

On one machine, start a Master server.
1台のマシンに、Masterサーバを始める。

  • Start Blender, switch Render Engine to Network Render using the dropdown in the Info window header
    Blenderを起動して、Infoウィンドウヘッダーでドロップダウンを使用することでRender EngineをNetwork Renderに切り換える。
    (next to Scene)
    (場面の横の)
  • Select Master as mode of operation
    運転モードとしてMasterを選定する。
  • Optional Specify the IP address of the interface to listen on as well as the port.
    IPが扱うポートと同様に聴くインタフェースの任意のSpecify。
    Leave at [default] if you want the server to listen on all network interface on the specified port.
    [デフォルト]では、サーバが指定されたポートの上のすべてのネットワーク・インターフェースで聴かれて欲しいと思うなら、いなくなる。
  • Press Start (it will open a blank render window).
    Startを押す(それは空白がレンダリングする戸外にウィンドウを望んでいる)。
    The render status line will reflect the actions of the server
    サーバの動作を意志が反映する状況表示行にする。
  • The Master will run until stopped by pressing Esc, as if canceling a normal render.
    MasterはEscを押しながら立ち寄られるまで稼働して、標準は、まるで取り消すかのようにレンダリングされる。
[ edit ] Slaves
奴隷

On other machines, start render slaves
他のマシンでは、始めは奴隷をレンダリングする。

  • Start Blender, switch Render Engine to Network Render
    Blender、スイッチRender EngineをNetwork Renderに起動する。
  • Select Slave as mode of operation
    運転モードとしてスレーブ川を選定する。
  • Optional Specify the IP address of the master server as well as the port.
    IPが扱うポートと同様にマスターサーバの任意のSpecify。
    Leave at [default] if you want the slaves to automatically detect the master from its broadcast.
    [デフォルト]では、奴隷に放送からマスターを自動的に検出して欲しいと思うなら、いなくなる。
  • Press Start (it will open a blank render window).
    Startを押す(それは空白がレンダリングする戸外にウィンドウを望んでいる)。
    The render status line will reflect the actions of the slave
    奴隷の動作を意志が反映する状況表示行にする。
  • The Slave will run until stopped by pressing Esc, as if canceling a normal render.
    スレーブ川はEscを押しながら立ち寄られるまで稼働して、標準は、まるで取り消すかのようにレンダリングされる。
[ edit ] Client
クライアント

To send job to the cluster, from your workstation:
仕事をあなたのワークステーションからクラスタに送るために:

  • Open the blend file to be rendered.
    表される混合ファイルを開く。
    Confirm your render settings
    確認、あなた、設定をレンダリングする。
    (size, etc)
    (サイズなど)
  • Save the file
    ファイルを保存する。
    (it sends the last saved file at this point)
    (それは、ここに最後に保存しているファイルを送る)
  • Select Network Render as Render Engine
    エンジンをレンダリングするとき、選んだネットワークはレンダリングされる。
  • Select Client as mode of operation
    運転モードとしてClientを選定する。
  • One of the following:
    以下の1つ:
    • Specify the IP address of the master server as well as the port.
      ポートと同様にマスターサーバのIPアドレスを指定する。
    • Press the Refresh button underneath the address to automatically detect the Master server from its broadcast.
      放送からMasterサーバを自動的に検出するためにアドレスの下でRefreshボタンを押す。
  • Press Send Job to dispatch the animation job to the Master server
    アニメーション仕事をMasterサーバに派遣するようにSend Jobに強要する。
  • Whenever you want, Render the Animation (Ctrl-F12) to gather the finished frames.
    欲しく、Renderが完成フレームを集めるAnimation(Ctrl-F12)であるときはいつも。
    Finished frames with "appear" automatically while it will pause on ongoing frames.
    進行中のフレームに止まったが、「出現」で自動的にフレームを終えた。
  • You can also hit Render on any frame of the animation and it will fetch the result from the Master.
    また、アニメーションのどんなフレームにもRenderを打つことができる、そして、それはMasterから結果をとって来る。
  • In the simplest example, you can just press "Animation on network" and wait for the frames to come in.
    最も簡単な例では、ただ「ネットワークに関するアニメーション」を押して、フレームが入るのを待つことができる。
    Total render time should be close to inverse proportional to the number of slaves (minus transfer times).
    合計は奴隷の数に比例している逆への閉鎖が(マイナス転送時間)であったならば時間をレンダリングする。

[ edit ] Command Line
コマンドライン

  • Configure master and slaves as described previously.
    以前に説明されるように、マスターと奴隷を構成する。
    Save configurations to separate blend files (ie: master.blender and slave.blend).
    混合ファイル(ie: master.blenderとslave.blend)を切り離すために構成を節約する。
  • Use background rendering to start the master and slaves like so:
    したがってマスターと奴隷が好きである始めにバックグラウンド・レンダリングを使用する:
    • blender -b master.blend -a
      Blender-b master.blend-a
    • blender -b slave.blend -a
      Blender-b slave.blend-a
  • Master and Slaves can be stopped with Ctrl-C (it is recommended to stop the Slaves before the Master).
    Ctrl-Cに従って、マスターとSlavesを止めることができる(Masterの前でSlavesを止めることが勧められる)。

[ edit ] Extra
余分に

Full multilayer render results are used, so the final results should be exactly the same as a local render.
多層が結果をする完全が使用されているので、最終的な結果はまさに地元住民がレンダリングするのと同じであるべきである。
You don't have to specify this as output in the original file, it's done on the slaves automatically.
元のファイルで出力されるように、これを指定する必要はなくて、奴隷で自動的にそれをする。

More info for testers here:
ここのテスターへの詳しい情報:
http://blenderartists.org/~theeth/temp/netrender_log.txt

Testers are invited to contact me on irc (#blendercoders) or by email.
irc(#blendercoders)かメールでテスターが私に連絡するよう誘われている。

[ edit ] Settings
設定

NetRender as a Render Engine
NetRender、エンジンをレンダリングする。

The Render Engine drop down is located in the Info window at the top of the Blender window.
Render EngineドロップダウンはBlenderウィンドウの先端にInfoウィンドウに位置している。
This is where you select Network Render to access NetRender features.
これは、Network RenderがNetRenderの特徴にアクセスするのを選択するところである。

[ edit ] Master
マスター

Master settings
マスター設定
  • Network Settings
    ネットワーク設定
    • Start Service :
      スタート・サービス:
      Starts the Master Server
      マスターサーバを始める。
    • Path :
      経路:
      Where the Master will save job files, results, logs and others.
      Masterがジョブファイル、結果、ログ、および他のものを救うところ。
      It will create a new directory there of the form master_<pid> where <pid> is the process ID of the Master server.
      それはそこで<pid>がMasterサーバのプロセスIDである年級担任_<pid>について新しいディレクトリを作成する。
    • Server Address :
      サーバ・アドレス:
      Address of the network interface that the Master will listen on.
      Masterが聴くネットワーク・インターフェースのアドレス。
      [default] means listen on all available network interfaces.
      [デフォルト]は、すべての利用可能なネットワーク・インターフェースで聴くことを意味する。
    • Port :
      ポート:
      Port that the Master will listen on.
      Masterが聴くポート。
    • Open Master Monitor :
      オープンなマスタ・モニタ:
      Open a browser to the Web-based Master monitor.
      ウェブ・ベースのMasterモニターにブラウザを公開している。
      Enabled when the Master is running.
      Masterが稼働する予定であるとき、可能にされる。
  • Master Settings
    マスター設定
    • Broadcast :
      放送:
      Broadcast the Master's Address and Port on its local network (every 10s).
      企業内情報通信網でMasterのAddressとPortを放送する。(あらゆる10)。
    • Clear on exit :
      出口ではクリアする:
      Remove the directory created in Path when the Master is stopped.
      Masterが止められるときPathで作成されたディレクトリを取り外す。

[ edit ] Slave
奴隷

Slave settings
奴隷設定
  • Network Settings
    ネットワーク設定
    • Start Service :
      スタート・サービス:
      Start the Slave node.
      スレーブ川ノードを始める。
    • Path :
      経路:
      Where the Slave will save job files, results and logs.
      スレーブ川がジョブファイル、結果、およびログを保存するところ。
      It will create a new directory there of the form slave_<id> where <id> is the Slave ID assigned by the Master server.
      それはそこで<イド>がMasterサーバによって割り当てられたスレーブ川IDであるフォーム奴隷_<イド>について新しいディレクトリを作成する。
    • Server Address :
      サーバ・アドレス:
      Address on which the Master listens.
      Masterが聴くアドレス。
    • Port :
      ポート:
      Port on which the Master listens
      Masterが聴くポート
    • Refresh :
      リフレッシュ:
      Listen to the Master's broadcast to determine its Address and Port (can take up to 20s).
      そのAddressとPort(20年代まで取ることができる)を決定するためにMasterの放送を聞く。
    • Open Master Monitor :
      オープンなマスタ・モニタ:
      Open a browser to the Web-based Master monitor.
      ウェブ・ベースのMasterモニターにブラウザを公開している。
      Enabled when the Master's address is valid.
      Masterのアドレスが有効であるときに、可能にされる。
  • Slave Settings
    奴隷設定
    • Clear on exit :
      出口ではクリアする:
      Remove the directory created in Path when the Slave is stopped.
      スレーブ川が止められるときPathで作成されたディレクトリを取り外す。
    • Generate thumbnails :
      サムネイルを作る:
      Create thumbnails of the render result on the Slave (they are otherwise created on demand by the Master).
      サムネイルを作成する、スレーブ川で結果をレンダリングする(それらは別の方法でMasterによって要求に応じて作成される)。
    • Threads :
      スレッド:
      How many threads should the Slave use for rendering.
      スレーブ川はレンダリングにいくつのスレッドを使用するべきであるか?


[ edit ] Client
クライアント

Client settings
クライアント設定
  • Network Settings
    ネットワーク設定
    • Path :
      経路:
      Where the Client will save its temporary render result file.
      Clientが節約するところでは、それが一時的である。結果ファイルを表す。
    • Server Address :
      サーバ・アドレス:
      Address on which the Master listens.
      Masterが聴くアドレス。
    • Port :
      ポート:
      Port on which the Master listens
      Masterが聴くポート
    • Refresh :
      リフレッシュ:
      Listen to the Master's broadcast to determine its Address and Port (can take up to 20s).
      そのAddressとPort(20年代まで取ることができる)を決定するためにMasterの放送を聞く。
    • Open Master Monitor :
      オープンなマスタ・モニタ:
      Open a browser to the Web-based Master monitor.
      ウェブ・ベースのMasterモニターにブラウザを公開している。
      Enabled when the Master's address is valid.
      Masterのアドレスが有効であるときに、可能にされる。
  • Job Settings
    仕事の設定
    • Animation on network :
      ネットワークに関するアニメーション:
      Send the current file as job to the Master and waits for results (other than the rendering taking place elsewhere, this works like a normal Render Animation).
      仕事として現在のファイルをMasterに送って、結果(ほかの場所で行われるレンダリングを除いて、これは正常なRender Animationのように働いている)を待っている。
    • Send Job :
      仕事を送る:
      Send the current file as job to the Master.
      仕事として現在のファイルをMasterに送る。
      The job ID returns becomes the current job ID .
      IDが返す仕事は現在の仕事のIDになる。
    • Get Image :
      イメージを得る:
      Request the current frame in the current job from the Master (waits until the result is available if it isn't already).
      Master(結果が既にでなければ利用可能になるまで、待っている)から現在の仕事で現在のフレームを要求する。
      The result is the same as a normal Render Frame.
      結果は正常なRender Frameと同じである。
    • Get Animation :
      アニメーションを得る:
      Request all frames in the current job from the Master (waits when encountering a frame that hasn't been rendered yet).
      Master(まだレンダリングされていないフレームに遭遇するとき、待っている)から現在の仕事ですべてのフレームを要求する。
      The result is the same as a normal Render Animation.
      結果は正常なRender Animationと同じである。
    • Name :
      名前:
      Name of the job.
      仕事の名前。
      [default] uses the name of the blend file.
      [デフォルト]は混合ファイルの名前を使用する。
    • Category :
      カテゴリ:
      Category of the job, Optional .
      仕事、Optionalのカテゴリ。
      Jobs on the Master are also balanced by Categories.
      また、Masterにおける仕事はCategoriesによってバランスをとられている。
    • Priority :
      優先権:
      Priority of the job.
      仕事の優先権。
      The Priority level is a multiplier that makes the Master count the job as if if were X jobs (ie: balancing between a priority 1 and a priority job will make them take 33% and 66% of the workload respectively).
      PriorityレベルがMasterが仕事を数える乗数である、X仕事(ie: 優先1と優先権仕事の間でバランスをとるのに、それらはそれぞれワークロードの33%と66%取る)はそうである。
    • Chunks :
      塊:
      How many frames are dispatched to a Slave as part of the Chunk of work.
      いくつのフレームが仕事のChunkの一部としてスレーブ川に派遣されるか?
  • Slaves Status
    奴隷状態
    • List :
      リスト:
      List of all Slaves connected to the Master.
      Masterに接続されたすべてのSlavesのリスト。
    • Refresh :
      リフレッシュ:
      Refresh the Slaves information from the Master
      MasterからのSlaves情報をリフレッシュする。
    • Remove :
      取り外す:
      Move the selected Slave to the Blacklist.
      選択されたスレーブ川をBlacklistに動かす。
  • Slaves Blacklist
    奴隷ブラックリスト
    • List :
      リスト:
      List of all Blacklisted Slaves.
      すべてのBlacklisted Slavesのリスト。
    • Remove :
      取り外す:
      Remove the selected Slave from the Blacklist.
      Blacklistから選択されたスレーブ川を取り除く。
  • Jobs
    ジョブス
    • List :
      リスト:
      List of all jobs on the Master.
      Masterにおけるすべての仕事のリスト。
    • Refresh :
      リフレッシュ:
      Refresh the Jobs information from the Master
      Masterからのジョブス情報をリフレッシュする。
    • Remove :
      取り外す:
      Remove a Job from the Master.
      マスターから仕事を取り除く。
    • Remove All :
      すべてを取り除く:
      Remove all Jobs from the Master.
      Masterからすべてのジョブスを外す。
    • Get Results :
      成果を収める:
      Get all available frames from the selected Job.
      選択されたJobからすべての利用可能なフレームを手に入れる。
      Results are downloaded as multilayer EXR into the current output directory.
      多層EXRとして経常産出高ディレクトリに結果をダウンロードする。

[ edit ] Notes and Known Bugs
注意と知られているバグ

  • No shared network space required between nodes
    どんな共用回線網スペースもノードの間で必要でない。
  • You can dispatch many different files, all results can be retrieved independently (save the file after the dispatch if you want to close it and retrieve later).
    多くの異なったファイルを派遣できて、独自(それを閉じて、後で検索したいなら、発信の後にファイルを保存する)にすべての結果は検索できる。
  • There is very little network error management, so if you close the master first, stuff will break.
    非常に少ないネットワーク誤り管理があるので、最初にマスターを閉じると、ものは壊れる。
    Same if you enter an invalid address.
    同じことはあなたであれば無効アドレスを入れる。


YES, I know the current workflow is far from being ideal, especially from a professional render farm point of view.
はい、私は現在の作業フローが理想的であると、そして、特にプロのレンダーファーム観点から遠いのを知っている。
I expect Matt to whip me and suggest better stuff.
私は、マットが私をホイップして、より良いものを勧めると予想する。
Optimally, I'd like if users could just press "Anim on network", it would automatically dispatch to the network and wait for results, like a local render.
ユーザがただ「ネットワークのAnim」を押すことができるなら、それが自動的にネットワークに急いでいて、結果を待っているように、最適に、私はそうするだろう、地元住民がレンダリングする同類。
All "pro" features should be optional.
すべての「プロ」の特徴が任意であるべきである。

[ edit ] Load Balancing
負荷バランスをとること

Primary balancing is done by calculating usage of the cluster every 10s for each job, averaged over time.
クラスタの計算の使用法でプライマリ・バランスをとることをする、あらゆる、時間がたつにつれて平均された、各仕事あたりの10年代。
The next job dispatched is the one with lowest usage (the one that is using the lesser number of slaves).
派遣された次の仕事は、最も低い用法(奴隷の、より少ない数を使用しているもの)があるものである。
The priority of a job acts as a divisor, so a job of priority 2 would use a percentage of the cluster as if it were 2 jobs and not just one (ie: a job of priority 1 and one of priority 2 sharing slaves will use respectively 33% and 66% of the processing power).
仕事の優先権が除数として機能するので、優先権2の仕事はまるでそれがちょうど1ではなく、2つの仕事(ie: 奴隷がそれぞれ33%使用する優先権2共有の優先権1と1と処理能力の66%の仕事)であるかのようにクラスタの割合を使用するだろう。
On top of that, there's a set of exceptions and first priority rules.
その上に、1セットの例外と最優先規則がある。

Exceptions:
例外:

  • A single job cannot use more than N% of total slaves, unless it's the only job.
    シングルジョブはそれが唯一の仕事でないならN%の総奴隷を使用できない。
    That prevents slow job from starving faster ones.
    それは、遅い仕事が、より速いものを飢えさせるのを防ぐ。
    This is set at 75% for now, but should be customizable.
    これは、当分75%で設定されるが、カスタマイズ可能であるべきである。

First Priorities.
最初に、プライオリティ。
Jobs that fit in the following
以下をうまくはめ込む仕事

  • Less than N frame dispatched (prioritize new jobs).
    Nフレームを急いでいたより(新しい仕事を最優先させる)それほど。
    The goal of this is to catch errors early.
    この目標は、早く誤りを捕らえることである。
  • More than N minutes list last dispatch.
    N分が最後の発信を記載するよりさらに。
    To prevent high priority jobs from starving others.
    最優先仕事が他のものを飢えさせるのを防ぐために。

[ edit ] To do
するために

  • Send job from memory
    メモリから仕事を送る。
  • Don't depend on render engine choice for visibility
    よらない、目に見えることのためのエンジン選択を表す。
  • "Expert" render manager
    「専門家」はマネージャをレンダリングする。
  • Better defined communication protocol
    よりよく定義された通信プロトコル
  • The option to calculate simulations (cloth, smoke, ...) on a node which would then send point cache to server for dispatch to render
    次に発信するノードにおけるシミュレーション(布、煙、…)が発信が表すサーバにキャッシュを向けると見込むオプション
  • Pack textures on upload
    アップロードの織地を梱包する。
  • Dispatch single frame as tiles
    タイルとしてシングルフレームを派遣する。
  • Create web interface to control and monitor jobs
    仕事を制御して、モニターするためにウェブ・インタフェースを作成する。

[ edit ] Technical Details
技術面の詳細

Out of date, read the code and put info here.
時代遅れであることで、コードを読み込む、そして、ここにインフォメーションを置く。

[ edit ] Feature List
特徴リスト

  • support paths instead of files
    ファイルの代わりにサポート経路
  • client-server-slave:
    クライアント・サーバ奴隷:
    restrict job to specific nodes
    仕事を特定のノードに制限する。
  • client-server-slave:
    クライアント・サーバ奴隷:
    view node machine stats
    視点ノード・マシン統計
  • client-server-slave:
    クライアント・サーバ奴隷:
    reporting error logs back to manager
    マネージャに障害記録の報告を持ちかえる。
    (all stdout and stderr from nodes)
    (ノードからのすべてのstdoutとstderr)
  • Cancel jobs
    仕事を中止する。
  • Restart error frame
    再開誤りフレーム
  • Disable crash report on windows
    ウィンドウに関する速成のレポートを無効にする。
  • Dispatch more than one frame at once
    すぐに、1個以上のフレームを派遣する。
    (a sequence of frames)
    (フレームの系列)
  • Blacklist slave that errors on frame after reset
    フレームにおける誤りが後にリセットしたブラックリスト奴隷
  • Multiple paths on job announce
    仕事での複数の経路が発表する。
  • Delay job until all files accounted for
    原因にならされたすべてのファイルまでの遅れの仕事
  • Frame range restrictions
    フレーム範囲制限
    (ie: send point cache files only when needed for the range of frames)
    (ie: フレームの範囲に必要である場合にだけ、ポイント・キャッシュファイルを送る)
  • Send partial logs to master
    マスタリングする部分的なログを送る。
  • TODO:
    Set slaves to copy results on network path
    奴隷にネットワーク経路の結果をコピーするように設定する。
  • TODO:
    client-master:
    クライアント・マスター:
    archive job
    アーカイブ仕事
    (copy source files and results)
    (コピーソースファイルと結果)
  • TODO:
    master-slave:
    マスター奴隷:
    restrict jobs based on specs of slaves.
    奴隷の仕様に基づく仕事を制限する。

[ edit ] API Feature Wishlist
API特徴の欲しい物のリスト

This is a list of blender code I would need to make netrender better.
これは、netrenderをより良くするのに必要なBlenderコードのリストである。
Some of them are bugs, some are features that should (hopefully) eventually be there.
それらのいくつかがバグである、何かが、結局、(希望をいだいて)そこにあるべきである特徴である。

  • API access to jobs, to be able to run masters and slaves in the background as well as render job notifiers on the client.
    仕事へのAPIアクセス、稼働できるのは、クライアントで仕事のnotifiersをレンダリングするのと同じくらいよくマスタリングして、バックグラウンドで身を粉にして働く。
  • Render result from multilayer image in memory
    メモリの多層イメージから結果をレンダリングする。
  • Render and load tiles in render results
    コネが結果をするタイルをレンダリングして、積み込む。



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