From BlenderWiki
BlenderWikiから

Jump to:
以下のことのためにジャンプする。
navigation
ナビゲーション
,
search
検索

Making liquids is simple and easy once you get the hang of it.
一度習得できれば流体シミュレーションは簡単に作ることができます。

This is a basic tutorial for adding a fluid simulation to your scene:
このチュートリアルは流体シミュレーションの基礎的な方法の説明です:


Start with a new scene.
新しいシーンから開始しましょう。

Add a cube, scale it up (3 works well).
Cubeを追加し、拡大(3倍程度がちょうどいいです)します。

Move the cube up 2 units, so the bottom face rests on the grid.
Cubeを2マス上に移動し、Gridに底面が付くようにします。

Switch the view to wireframe with the Z key, then move to Right and Ortho with the 3 and 5 on your number pad.
Zキーでワイヤーフレームに切り換えて、NumPadの3と5キーで、視点を右に、正射影にして下さい。

Add a UV Sphere and move it 2 units along the Z axis (so it's in the center of the cube).
UV Sphereを加え、Z軸に沿ってそれを2マス上に動かしてください(これにより、UV SphereはCubeの中央にあることになります)。

With the sphere selected, go to the Physics tab, scroll down to the Fluid section, and click Add.
Physicsタブに行き、Fluidタブまでスクロールし、そして、UV Sphereが選択されている状態で、Addをクリックして下さい。

Open the pull-down menu and select Fluid.
プルダウンメニューを開き、Fluidを選択して下さい。

Then, select the cube, navigate to theFluid section of the Physics tab, and select Domain from the pull-down menu and click 'Bake Fluid Simulation'.
Cubeを選択し、PhysicsタブのFluidタブへ行って下さい。プルダウンメニューからDomainを選択し、'Bake Fluid Simulation'をクリックして下さい。

The simulation is pretty simple and low-res, so baking should only take a minute or two on a modern computer.
シミュレーションは単純で、low-res(解像度(品質・細かさ)が低い)ので、Bakeは最新のコンピュータなら1,2分で終わります

After the baking is done, press Alt-A to view it in the 3D View.
Bakeが完了したら、Alt-Aでプレビューして下さい。

Now that the simulation is done, you can set up a scene (if you want to) and press Control-F12 to render the animation (Note: it looks a lot better if you enable smooth shading from the toolbar).
シミュレーションが完了したので、Ctrl-F12でアニメーションのレンダリングができます(ツールバーのSmooth Shadeを有効にするとポリゴンが滑らかになり、見栄えが良くなります)。


~Gungnir

Example video for this tutorial:
このチュートリアルのシミュレーション結果の例として以下のビデオを参照してください:
http://www.youtube.com/watch?v=KQaZWfRMwuk

Retrieved from " http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Physics/Fluids "
" http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Physics/Fluids "から、検索される。