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Grab/Move
つかむか、または動く。
Mode:
モード:
Object
and
Edit
modes
物とEditモード
Hotkey:
G
Menu:
メニュー:
Object
/
Mesh
/etc.
物/メッシュ/など
→
Transform
→
Grab/Move
変換→グラブ/移動
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Description
記述
One of the fastest ways to move things in 3D space is with
G
.
3Dスペースでものを動かす最も速い方法の1つがGと共にある。
Pressing this hotkey will enter the “grab/move” transformation mode where the selected object or data is moved according to the mouse pointer’s location.
このhotkeyを押すと、マウス・ポインタの位置に従って選択された物体かデータが動かされる「グラブ/移動」変化モードは入れられる。
The distance from the mouse pointer to the manipulated object has no effect.
マウス・ポインタから操られた物までの距離は効き目がない。
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Options
オプション
-
LMB
-
Confirm the move, and leave the object or data at its current location on the screen.
移動を確認する、そして、スクリーンに現在の位置に物かデータを残す。
-
RMB
or Esc
または、Esc
-
Cancel the move, and return the object or data to its original location.
移動を中止する、そして、物かデータを元の位置に返す。
-
Proportional Edit
比例している編集
-
The circle of influence, changed by
WheelUp
WheelUpによって変えられた、影響円
to make smaller and WheelDown
より小さく作る、WheelDown
to make bigger, is shown and will move vertices within that circle by the proportional method/falloff chosen.
より大きく作る、示されていて、選ばれた一括比例配分方式/衰えによるその円の中の移動Vertices(頂点)は示される。
See the rest of the Manipulation in 3D space section for additional options available within the transformation modes.
変化モードの中で利用可能な追加オプションに関して3D空間部のManipulationの残りを見る。
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Rotate
回転する。
Mode:
モード:
Object
and
Edit
modes
物とEditモード
Hotkey:
R
Menu:
メニュー:
Object
/
Mesh
/etc.
物/メッシュ/など
→
Transform
→
Rotate
変換→は回転する。
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Description
記述
Pressing
R
will enter the “rotate” transformation mode where the selected object or data is rotated according to the mouse pointer’s location.
Rを押すと、「回転する」というマウス・ポインタの位置に応じて選択された物かデータが回転する変化モードは入れられる。
This mode uses the angle from the pivot point to the mouse pointer as the angle for rotation, so moving the mouse further from the object/data will give more fine-grained precision (i.e. the mouse movement will affect the rotation less, for the same mouse distance moved).
このモードが回転に角度としてピボット・ポイントからマウス・ポインタに対する角度を使用するので、さらに物/データからマウスを動かすと、きめ細かにより粒状の精度は与えられる(すなわち、マウス運動がそれほど回転に影響しない、距離が動かした同じマウスのために)。
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Options
オプション
-
LMB
-
Confirm the rotation, and leave the object or data at its current rotation on the screen.
回転を確認する、そして、現在の回転のときにスクリーンで物かデータを出る。
-
RMB
or Esc
または、Esc
-
Cancel the rotation, and return the object or data to its original rotation.
回転を中止する、そして、物かデータをオリジナルの回転に返す。
-
R
(Trackball)
(トラックボール)
-
Pressing
R
while already rotating toggles the rotation mode between a single axis rotation (either aligned to the screen or around a certain axis) and a two axis, “trackball” rotation.
既に回転している間、Rを押すと、ただ一つの腸捻転(スクリーンに並べられるか、ある軸のどちらかの周りの)と2軸(「トラックボール」回転)の間の回転モードは切り換えられる。
In “Trackball” mode, the rotation of the object is controlled by both the X and Y location of the mouse pointer, similar to the trackball view rotation mode.
「トラックボール」モードで、物の回転はXとマウス・ポインタのY位置の両方によって制御される、トラックボール視点回転モードと同様である。
This can be a quick way to rotate an object into place, without having to keep changing the view rotation while adjusting.
これは物を場所に回転させる迅速な方法であるかもしれない、適応している間、視点回転を変え続ける必要はなく。
However, it is more difficult to use than the simple rotation.
しかしながら、それは使用するのが簡単な回転より難しい。
See the rest of the Manipulation in 3D space section for additional options available within the transformation modes.
変化モードの中で利用可能な追加オプションに関して3D空間部のManipulationの残りを見る。
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Scale
スケール
Mode:
モード:
Object
and
Edit
modes
物とEditモード
Hotkey:
S
Menu:
メニュー:
Object
/
Mesh
/etc.
物/メッシュ/など
→
Transform
→
Scale
変換→スケール
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Description
記述
Pressing
S
will enter the “scale” transformation mode where the selected object or data is scaled inward or outward according to the mouse pointer’s location.
Sを押すと、マウス・ポインタの位置に従って選択された物かデータが内部または外側でスケーリングされる「スケール」変化モードは入れられる。
The object/data’s scale will increase as the mouse pointer is moved away from the pivot point, and decrease as the pointer is moved towards it.
ポインタがそれに向かって動かされるのに従って、物/データのスケールは、マウス・ポインタがピボット・ポイントから遠くに動かされるのに従って増加して、減少する。
If the mouse pointer crosses from the original side of the pivot point to the opposite side, the scale will continue in the negative direction, making the object/data appear flipped.
マウス・ポインタがピボット・ポイントの元の側面から反対側まで交差していると、スケールは否定的方向に続く、物/データをはじき出されるように見えさせて。
The precision of the scaling is determined by the distance from the mouse pointer to the object/data when the scaling begins.
スケーリングが始まるとき、距離に従って、スケーリングの精度はマウス・ポインタから物/データまで決定している。
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Options
オプション
-
LMB
-
Confirm the scale, and leave the object or data at its current scale on the screen.
スケールを確認する、そして、スクリーンの現在のスケールで物かデータを残す。
-
RMB
or Esc
または、Esc
-
Cancel the scale, and return the object or data to its original scale.
スケールを取り消す、そして、物かデータを元のスケールに返す。
-
Alt
S
(only in Edit mode)
(単にEditモードによる)
-
Scales along the selected normal direction.
選択されたノーマル方向に沿ったスケール。
See the rest of the Manipulation in 3D space section for additional options available within the transformation modes.
変化モードの中で利用可能な追加オプションに関して3D空間部のManipulationの残りを見る。