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This page documents Blender 2.5 features, if you're looking for Blender 2.4x doc please read Doc:Manual or Doc:Tutorials .
このページはBlender2.5の特徴をドキュメント化したものです。Blender2.4xのドキュメントをお探しならば、Doc:ManualかDoc:Tutorialsを読んでください。


Interface ? Editing ? Input ? Add-Ons ? Themes ? File ? System
インタフェース?編集?入力?付加物?テーマ?ファイルするか、 システム

[ edit ] System preferences
システム選択

The picture shows the system preferences pane in Blender .
絵はBlenderにシステム選択枠を示している。
The several options are explained below.
いくつかのオプションが以下で説明される。


[ edit ] General
一般

DPI
 
This value is the screen resolution and thus controls the size of the interface-fonts.
この値は、画面解像度であり、その結果、インタフェース字体のサイズを制御する。
To change the size of parts of the interace, you might prefer dragging MMB ファイルする: テンプレート-MMB.png
interaceの部分のサイズを変えるために、MMBをドラッグするのを好むかもしれない。
ファイルする: テンプレート-MMB.png left and right over a panel to size its contents.
パネルの上に残して、まっすぐになる。サイズへのそのコンテンツ。
Frame Server Port
フレーム・サーバ・ポート
 
TODO
Console Scrollback
コンソールScrollback
 
The number of lines, buffered in memory of the console window
コンソールウィンドウに関するメモリでバッファリングされた、線の数
Auto Run Python Scripts
自動走行ニシキヘビ・スクリプト
 
Allows .blend files to run their scripts automatically (might be unsafe with files from unknown sources).
.blendファイルがそれらのスクリプトを自動的(未知の情報源からのファイルで危険であるかもしれない)に走らせるのを許容する。
Tabs as Spaces
空間としてのタブ
 
Tabs in text files are converted into Spaces while typing or when a text file is loaded.
タイプしているか、またはテキストファイルがロードされているとき、テキストファイルのタブはSpacesに変換される。

[ edit ] Sound

Here you can set, how Blender handles sound.
ここで、あなたはBlenderがセット、どう音を扱うかをそうすることができる。

[ edit ] Screencast
スクリーンキャスト

TODO

[ edit ] Open GL
開いているGL

Clip Alpha:
クリップ・アルファ:
 
TODO
Mipmaps
 
TODO
VBOs
 
TODO
Window Draw Method
ウィンドウ・ドロー方法
 
TODO
Limit Size:
限界サイズ:
 
Limit the maximum resolution for pictures used in textured display to save memory
メモリを保存するのに織られた表示に使用される絵のための最高分解能を制限する。
Time Out
タイムアウト
 
TODO
Collection Rate
回収率
 
TODO

[ edit ] Sequencer
シーケンサ

TODO

[ edit ] Solid OpenGL lights
固体のOpenGLライト

When the display in a 3D Window is switched to solid view , there are three virtual light sources (you won't see them in renders) used to illuminate the scene.
3D Windowでの表示がしっかりした視点に切り換えられるとき、3つの仮想のLight(ライト)源がある、(それらを見ない、レンダリング、)、場面を照らすのにおいて、使用されている。
Position, diffuse and specular lighting of these lights can be changed here.
位置、拡散する、そして、ここでこれらのライトの鏡面点火を変えることができる。

[ edit ] Miscellaneous
その他

Color Picker Type
カラースリ・タイプ
 
Choose here, which type of color dialog you prefer - it will show when clicking LMB ファイルする: テンプレート-LMB.png
ここで選んで、どれが好む色のダイアログをタイプするか-- それ、 意志のショーいつクリックLMB
ファイルする: テンプレート-LMB.png on any color field.
どんな色のフィールドでも。
Custom Weight Paint Range
カスタム重さの塗料範囲
 
Mesh skin weighting is used to control how much a bone deforms the mesh of a character.
メッシュ皮膚の重さは、骨がキャラクタのメッシュをどれほど変形するかを制御するのに使用される。
To visualize these weights, Blender uses a color ramp (from blue to green to yellow to red).
これらの重りを想像するために、Blenderは色の斜面(青から赤への黄色への緑色までの)を使用する。
Here you might create your own.
ここで、あなた自身のを作成するかもしれない。
With the Controls beneath the options you can add, delete and change the color of color stops in this ramp.
オプションの下のControlsと共に、この斜面の色の停止の色を加えて、削除して、変えることができる。




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