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This page documents Blender 2.5 features, if you're looking for Blender 2.4x doc please read Doc:Manual or Doc:Tutorials .
このページはBlender2.5の特徴をドキュメント化したものです。Blender2.4xのドキュメントをお探しならば、Doc:ManualかDoc:Tutorialsを読んでください。


[ edit ] Getting support:
はサポートを得ている:
the Blender community
Blender共同体

Being freely available from the start, even while closed source, helped a lot in Blender's adoption.
始めによって閉じているソースでさえある間、自由に利用可能であるのは大いにBlenderの採用に入るのを手伝った。
A large, stable and active community of users has gathered around Blender since 1998.
1998年以来ユーザの大きくて、安定して活動的な共同体はBlenderのまわりに集まっている。

The community showed its best in the crucial moment of freeing Blender itself, going Open Source under GNU GPL in late summer 2002.
共同体は、2002年晩夏にGNU GPLの下でBlender自身を解放する危機、最も良くて、行っているオープンSourceを見せた。

The community itself is now subdivided into two, widely overlapping sites:
広くサイトを重ね合わせて、共同体自体は現在、2に分筆される:

イメージ: Blender基礎logo.jpg

The Development Community, centered around the Blender Foundation site .
Blender財団サイトが中心に置かれた、Development Community。
Here you will find the home of the development projects, the Functionality and Documentation Boards, the CVS repository with Blender sources, all documentation sources, and related public discussion forums. Developers coding on Blender itself, Python scripters, documentation writers, and anyone working for Blender development in general can be found here.
ここで、開発プロジェクト、Functionality、およびDocumentation Boardsの家、BlenderソースがあるCVS倉庫、すべてのドキュメンテーション・ソース、および関連する公開議論フォーラムを見つける。ここで一般に、Blender開発のために働きながらBlenderでそれ自体、パイソン脚本作家、ドキュメンテーション作家、およびだれでもコード化している開発者は見つけることができる。

Go to http://www.blender.org
http://www.blender.org に行く。

イメージ: Blender芸術家logo.jpg

The User Community, centered around the independent site BlenderArtists .
独立しているサイトBlenderArtistsが中心に置かれた、User Community。
Here Blender artists, Blender gamemakers and Blender fans gather to show their creations, get feedback on them, and ask for help to get a better insight into Blender's functionality.
ここで、Blender芸術家、Blender gamemakers、およびBlenderファンは、彼らの創造を示しているために推測して、それらの上で反応を得て、助けがBlenderの機能性に関する、より良い洞察を得るように頼む。
Blender Tutorials and the Knowledge Base can be found here as well.
また、ここでBlenderTutorialsとKnowledge基地を見つけることができる。

Go to http://www.BlenderArtists.org
http://www.BlenderArtists.org に行く。

These two websites are not the only Blender resources.
これらの2つのウェブサイトは唯一のBlenderリソースでない。
The Worldwide community has created a lot of independent sites, in local languages or devoted to specialized topics.
Worldwide共同体は、現地語で多くの独立しているサイトを作成するか、または専門化している話題に注がれた。
A constantly updated listing of Blender resources can be found at the above mentioned sites.
上記のサイトでBlenderリソースの絶えずアップデートされたリストは見つけることができる。

[ edit ] IRC chat channels
IRC相談窓口

For immediate online feedback there are three IRC chat channels permanently open on irc.freenode.net.
即座のオンライン・フィードバックのために、永久にirc.freenode.netで開いている3つのIRC相談窓口がある。
You can join these with your favorite IRC client :
あなたの好きなIRCクライアントでこれらに加わることができる:

  • #
    blenderchat
    for general discussion of blender;
    Blenderの一般的な議論のためのblenderchat。
  • #
    blenderqa
    for asking questions on Blender usage;
    尋ねるためのblenderqaはBlender用法に関して質問される。
  • #
    gameblender
    for discussion on issues related to game creation with Blenders included game engine.
    Blendersとのゲーム創造に関連する問題についての議論のためのgameblenderはゲーム・エンジンを含んでいた。

For developers there is also :
また、いる開発者のために:

  • #
    blendercoders
    for developers to ask questions and discuss development issues, as well as a meeting each Sunday at 4 pm Netherlands time;
    開発者が質問して、オランダ時間各日曜日の午後4時に開発問題、およびミーティングについて議論するblendercoders。
  • #
    blenderpython
    for discussion of the python API and script development;
    ニシキヘビAPIの議論のためのblenderpythonとスクリプト開発。
  • #
    blenderwiki
    for questions related to editing the wiki
    wikiを編集すると関連する質問のためのblenderwiki

[ edit ] Who uses Blender?
だれがBlenderを使用するか?

New releases of Blender are downloaded by more than a million people around the world just in the first 10 days of release.
Blenderのニューリリースはまさしく最初の10日間のリリースにおける世界中の100万人以上によってダウンロードされる。
This figure spans all platforms (Windows, Linux, and MacOS) and does not include redistribution, which is fully authorized and unrestricted.
この図は、すべてのプラットホーム(Windows、リナックス、およびMacOS)にかかっていて、再分配を入れない。(それは、完全に認可されていて無制限である)。
We estimate there are in excess of two million users.
私たちは、200万人以上のユーザがいると見積もっている。
This manual is written to serve the wide array of talented people that use Blender:
このマニュアルは、Blenderを使用する有能な人々の広いアレイに役立つように書かれている:

  • Hobbyist/Student that just wants to explore the world of computer graphics (CG) and 3D animation
    ただコンピュータグラフィックス(CG)と三次元アニメーションの世界を探検したがっている趣味に熱中する人/学生
  • 2-D artist that produces single image art/posters or enhances single images as an image post-processing lab
    単一像芸術/ポスターを製作するか、またはイメージ後工程研究室として単一像を高める2-D芸術家
  • 2-D artist or team that produces cartoon/caricature animations for television commercials or shorts
    テレビコマーシャルか半ズボンのための漫画/漫画アニメーションを製作する2-D芸術家かチーム
    (such as “The Magic of Amelia”)
    (「アミーリャの魔法」などの)
  • 3-D artist that works alone or with another person to produce short CG animations, possibly featuring some live action (such as "Suburban Plight").
    ことによると、何らかの実写(「郊外の苦況」などの)を特徴として、短いCGアニメーションを製作するために単独か別の人と共に働いている3-Dアーティスト。
  • 3-D team that produces an animated (100% CG) movie (such as " Elephant's Dream ", "Plumiferos", " Big Buck Bunny ").
    アニメ(100%のCG)の映画(「象の夢」、「Plumiferos」「大きい雄ジカ・バニー」などの)を製作する立体チーム。
  • 3-D team that works together to produce live action movies that include some CG.
    いくらかのCGを含んでいる実写映画を製作するために一緒に働いている立体チーム。

A wide range of age groups, from teenagers to oldsters use Blender, and the user community is fairly evenly divided between novice and professional graphic artists;
さまざまな年齢層、ティーンエイジャーから老人まで、Blenderを使用し、ユーザーコミュニティは初心者とプロの版画家の間で均等に公正に分割される。
those occasional users as well as commercial houses.
商社と同様にそれらの時々のユーザ。
We can divide the 2-D and 3-D teams that produce movies and animations further into individual job categories.
私たちは映画とアニメーションを製作する2-Dと立体チームをさらに個々の仕事のカテゴリに分割できる。
Those that use Blender include:
Blenderを使用するものは:

  • Director - Defines what each Scene should contain, and the action (animation) that needs to occur within that scene.
    ディレクター--各Sceneが含むはずであること、およびその場面の中に起こる必要がある動作(アニメーション)を定義する。
    Defines shots (camera takes) within that scene.
    その場面の中でショット(Camera(カメラ)は取る)を定義する。
  • Modeler - Makes a virtual reality.
    モデラー--バーチャルリアリティを作る。
    Specialties include Character, Prop and Landscapes/Stage modelers
    専門はキャラクター、Prop、およびLandscapes/ステージ・モデラーを含んでいる。
  • Cameraman, Director of Photography (DP):
    Camera(カメラ)マン、映画監督(DP):
    sets up the camera and its motion, shoots the live action, renders the output frames.
    Camera(カメラ)と動き、新芽に実写を設定して、フレームを出力にする。
  • Material Painter - paints the set, the actors, and anything that moves.
    材料Painter--セット、俳優、および動くものは何でも塗装する。
    If it doesn't move, they paint it anyway.
    動かないなら、彼らはとにかくそれを塗装する。
  • Animation and Rigging - makes things hop about using armatures
    アニメーションとRigging--ものが接極子を使用することに関して飛び越す造
  • Lighting and Color Specialist - Lights the stage and sets, adjusts colors to look good in the light, adds dust and dirt to materials, scenes, and textures.
    照明とColor専門家--ステージとセットを点灯して、Light(ライト)における外観利益に色を調整して、材料、場面、および織地に塵埃を加える。
  • Special Purpose talent - Fluids, Motion Capture, Cloth, dust, dirt, fire, explosions, you know, the fun stuff
    特別なPurpose才能、流体、Motion Capture、Cloth(ほこり、汚れ)は発火して、爆発であり知って、楽しみはものである。
  • Editor - takes all the raw footage from the DP and sequences it into an enjoyable movie.
    エディタ--DPからすべての生の場面を取って、楽しい映画にそれを配列する。
    Cuts out unnecessary stuff.
    不要なものを切り取る。
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